Co sprawdzamy po przebudowie sklepu internetowego?

Zmiany dokonane w budowie sklepu internetowego w chwili zaistnienia nie zwalniają nas z obowiązku kontroli stanu działania wszystkich parametrów. Lista tych czynności może nie jest długa, ale bardzo ważna dla wszystkich szczegółów, dzięki którym sprawnym działaniem naszej witryny będziemy się mogli cieszyć przez bardzo długi czas.

Kontrolujemy stan strony po wprowadzeniu modyfikacji

 

Bardzo ważne, by wszystkie czynności dokonywać w określonej kolejności:

 

  • włączamy indeksowanie – sprawdzając, że nasza strona będzie miała zdjęte blokady dla botów Google, tutaj przyda się sprawdzony seowiec z bogatą wiedzą, wiele agencji reklamowych, mimo dobrych chęci wciąż popełnia podstawowy błąd i powierza swoim klientom strony przed botami zablokowane
  • sprawdzamy, czy obecne są określone kody instalacji, na nowej stronie musi być nasz kod Google Analytics – sprawdzamy w źródle oraz samym GA, dobrze także będzie skontrolować kody z dziedziny remarketingowej wraz z systemem monitorującym Google Search Console
  • sprawdzamy aktualny stan sitemapy – jeśli w czasie przebudowy sklepu internetowego wygenerowano nową mapę ze starymi linkami testowymi, musimy zadbać o to, by jak najszybciej stworzyć nową wersję i zgłosić ją do Google Search Console
  • badamy, czy nowa wersja nie ma linków przynależnych do strony testowej w postaci podlinkowanych obrazków czy plików css
  • skanujemy nową stronę sprawdzając, czy w treściach tytuły, opisy i nagłówki pozostały takie same jak poprzednio
  • sprawdzamy za pomocą narzędzi Majestic Seo, Ahrefs poprawność działania linków prowadzących do naszego adresu, niektóre przekierowania mogą bowiem nie działać, co ma wpływ na obniżenie mocy seo i linki zaczynają prowadzić do stron z błędami

 

Monitorujemy dane na nowej stronie sklepu

 

Czujność pozwala zaobserwować, jak na przebudowę naszego sklepu internetowego reaguje Google. Jeśli zaopatrzymy się w narzędzia Google, to będziemy stale informowani o błędach, jakie zostały znalezione. Naszym głównym zadaniem będzie przede wszystkim kontrola zakładek stan, ale wgląd do innych jest też jak najbardziej pożądany. Stopień indeksacji musi zostać wysoki. Google Analytics pozwoli nam sprawdzać na bieżąco stan ruchu wraz z konwersją. Takie narzędzie, jak np. Senuto pozwoli nam widzieć stale, jaka jest nasza pozycja w top 3, top 10, czy nawet top 50. W razie zauważenia jakichkolwiek błędów związanych ze spadkiem konwersji oraz liczby odwiedzających trzeba natychmiastowo reagować. Tylko w ten sposób szybko pozbędziemy się niewygodnych problemów z działaniem strony. Zmian w przebudowie strony sklepu internetowego nie trzeba się bać, jeśli mamy pod ręką specjalistę, któremu możemy zaufać. Na ewentualne raporty od Google Search Console nie warto czekać, najlepiej będzie działać od razu – oczywiście z pomocą fachowca.